2011. május 24., kedd

Őri István : Macskajaj

A szomszédban macskajaj
kutyáéknál nagy a baj:
beütött a kutyabaj.

Ebek csontja mind felforrt
kutya macskát elpáholt
menekül a macska-sereg
tiltakozik, ahol lehet
jött a macska-szakszervezet
kivizsgálni az ügyeket.

Megnézték a panasz-listát
macska-vezér bosszút kiált:
"Menjetek, mind, kutyák ellen
bánjatok, mint egerekkel!
Támogatjuk harcotokat
a hős macska kutyát foghat!"

Ezzel vették kalapjukat
indították autóikat
- közeledvén mérges ebek -
a helyszínről elsepertek.

Hogy mi történt ezek után,
elmondom majd holnapután.

Tarkovszkij,Arszenyij: Tücsök

A vér szava súgja nekem - házitücsök vagyok én.
A kemence alatt dalolom meghitt dalomat.
S van, ki vizet forral, s dühösen zúdítja felém,
Más megtűri az énekemet s a szivébe fogad.

Utazónak a távoli tájra idézem a hont,
Hol a kabóca dalától harsog a déli vidék,
Nem tudom én, hitvány hegedűm faragója ki volt,
Ám a kabóca se zengi be nálam szebben az éjt.

Mennyi orosz mássalhangzó zizeg énekeimben!
Háncskosaramba ezer szólást rejtettem el én,
S háncskosaramban felleli mindezt újra a gyermek,
Ódon bár hegedűm, s egyhúru, szegény a zeném.
Meg sem hallod a hangom - mintha csak óra ketyegne,
Hallgass hát bele, én szólítalak: erre, csak erre!
Éjjeliőr vagyok én, fel-felverem újra a házat,
S kürtökként a folyón túl felharsannak a társak.

(Ford.: Baka István)

Mikszáth Kálmán: Nyultörténet

A káposztáskert közelében, 
Virágos, dús here között 
Hat kis nyulacska elbeszélget, 
A nyulak élete fölött. 

Szólnak virágokról, mezőkről: 
„Beh jó a szabad ég alatt!” 
De im emlitik a vadászt is, 
S a hatodik nyul megszalad. 

Vadász persze nem volt közelben, 
Öt nyul tehát bátran marad ; 
A hatodik, a gyáva kis nyúl 
Ijedten rohan ezalatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...